Familjen är viktigare än jobbet 💟

Tjo folket, ni kommer säkert se ner på mig..


Imorse såg jag min vinkel i livet som känns bäst för mig just nu för tillfället att min familj är viktigare att vara vid, viktigare att känna att jag är vid deras närhet, så jag har nu valt att välja barnen och sambon före jobb för tillfälligt, så nu har jag bestämt mig att välja familjen före jobbet.
Jag är inte redo att vara ifrån mina barn överhuvdtaget, dpm är viktigare enligt mig ❤️
Sen får ni sitta och skratta eller trycka ner mig det struntar jag i, för jag kan inte vara ifrån barnen , och detta handlar inte om orken att jobba, detta handlar om personliga själ att inte kunna vara där dagligen med mina döttrar och tjej 😎
Jag står upp för detta; Familjen är viktigare än att jobba ! 💟
1 Anonym:

skriven

Jobb är ett måste för att bli självständig och självförsörjande. Men ibland måste man välja det ena framför det andra en period. Så det du gör är inte fel. Den som ser ner på dig pga ditt beslut ska nog tänka en extra gång. Kram till dig och din fina familj❤❤ kram Linda

Svar: Tack för dina ord.
Jobb, Jaaa jag vet de är viktigt men just nu funkar det inte .
Tack för orden :) kram
PapiNik

2 Ann-Helén Bockman:

skriven

Dina egna beslut är de viktigaste. Kanske jag inte håller fullt med dig. Men det är ditt beslut, men jag ser verkligen inte ner på dig. Jag har själv många barn, alltid jobbat. Men barnen har artat sig väl och vi har ett väldigt tajt förhållande. Arbete förstör inte det om man förvaltar sin lediga tid väl. Vi har aldrig föredragit egentid och så medans barnen var små. Utan allt vi har gjort på vår fritid har barnen varit med om att bestämma eller deltagit.
När du bestämmer dig för att arbeta kan du kanske söka ett deltidsarbete, eller ett där du skiftar, så har du lite tid för barnen både på morgonen ena veckan och kvällen en annan. Jag har varit mammaledig och varje gång har det varit väldigt svårt att komma tillbaka till arbetslivet. Jag har alltid velat vara hemma. Men det blev bara svårare ju längre jag väntade. När jag väl börjat arbeta och fått rutiner så blev det både lättare för mig och för barnen, då de fick komma ut lite de också och hitta på lite andra saker. Jag själv blev mer kreativ med barnen och pyssligare hemma. Och vi till och med längtade efter varandra ;) Lycka till! Kram

Svar: Allt handlar om mitt förflutna, blivit sårad och lämnad av min familj som 8åring och hamnade på gatan, så har lämnandet & avvisningar kvar i bakhuvudet och kan inte lämna barnen för tillfället.
Några år sedan lämnade jag ett känt mc gäng och börjat leva "Svensson" livet och jag klarar inte av att ta avsked för dom närmaste jag har kvar .
Jobb blir inom ett bra tag när jag byggt upp mina jobbiga tanker .
BB så vet jag att jag inte kan träffa dom, jobbet jag fick och sa upp på var ett jobb där jag hinner träffa barnen 2 timmar om dagen som är svidande .. Liksom då träffar jag inte dom överhuvudtaget än dom 2 timmarna... Enligt mig iaf.
Så nu ska jsg hitta ett jobb där tiderna är bättre, typ natt pass och sova 5 timmar på dagarna och ha mer tid med dom.
PapiNik

3 Ann-Helén Bockman:

skriven

Det är klart att förflutet sätter spår, det förstår jag . Därför är det ju viktigt att det du bestämmer är Du som har bestämt. Det blir aldrig bra när andra ska ta beslut till en. Jag har inte den bakgrunden och kan inte sätta mig in i det heller, det kan ingen som inte varit där. Jag kan bara ge dig den värme du förtjänar. Kämpa på och ta det i din takt. Kramar

Svar: Tackar, jag blir glad av dina kommentarer :)
men jag vet vad som är rätt eller fel, men skulle jag jobba så skulle jag göra det mot min egna vilja och då blir allt bara kattbajs !!! :(
PapiNik

Kommentera här: